zondag 26 oktober 2014
quoteaginaklein.JPG

Sprekers op 10/10

Wervelende presentaties.
Een stortvloed aan nieuwe ideeën.
Prikkels en uitdagingen om zelf aan de slag te gaan.

Deze opmerkelijke quotes van al even opmerkelijke mensen willen we je niet onthouden.

DSC_2965.JPG
quote

Differentiëren is zoeken naar de LEER-kracht van elke LEER-ling.

— Katrien Stuyven, over binnenklasdifferentiatie

Ons onderwijs is vooral gericht op denkers en beslissers, hoewel er volgens de leerstijlen van David Kolb toch ook veel doeners en bezinners aanwezig zijn.

— Herman Baert hielp je af te stemmen volwassen leerders

quote
HermanBaert.JPG
DSC_0037.JPG
quote

Jullie waren een schitterend publiek.

— Daan. Niet enkel hij was in form

Ik ben de moeilijk bereikbare ouder die je ziet aan de schoolpoort, die zijn facturen niet kan betalen. Ik ben het emotioneel en gedragsgestoord kind; dat kind type 3. Er bestaat een missing link tussen ons. Jullie weten niet wat het is om te leven in armoede en ik weet niet wat het is om mee te kunnen in school.

— Danny Trimbos, over kansarmoede op school

quote
DSC_3054.JPG
GO25-20.jpg
quote

MAX staat symbool voor de waarden die wij belangrijk vinden: eigentijds onderwijs, maximaal leereffect, hoge verwachtingen, aandacht voor elke individuele leerling, betrokkenheid, teamgeest, ICT-integratie, competentiegerichte kwaliteit en positief denken.

— Roel Buisseret, over de MAX-methode: wat we zelf hervormen doen we beter

Onderwijs is geen koekjesfabriek waarin elk proces en kind voorspelbaar is. Elk kind, elke jongere is uniek.

— Tom Van Acker over onderwijs aanbieden met goesting

quote
DSC_3070.JPG
DSC_0783.JPG
quote

Ons onderwijs heeft onderwijZIGers nodig om zo creativiteit en innovatie toe te laten.

— Dirk De Boe wil dat leerlingen hun creatief denkend vermogen ontwikkelen

Alles is moeilijk voor het gemakkelijk wordt.

— Els Dammekens vindt dat leerkrachten in de klas vaker moeten zeggen: “we kunnen dat NOG niet maar gaan het wel leren.

quote
DSC_3012.JPG
GO25-14.jpg
quote

Het Kameleonsyndroom. Een kind zit tussen twee werelden en weet soms niet wat hij of zij mag en kan zeggen, thuis of op school. Dit geeft hen stress. Laat daarom volwassenen duidelijke afspraken maken over wat kan en niet kan.

— Jamal El Boujddaini, over het meervoudige identiteit bij migrantenkinderen

Een dikke merci! Daar draait het eigenlijk allemaal om vandaag.

— Tomas De Soete, radio- en televisiepresentator, oud)leerling van het GO!

quote
TomasDeSoete.JPG
GO25-54.jpg
quote

Shoot for the moon. Even if you miss it, you will land among the stars.

— Fons Leroy wil de ambitie bij jongeren aanwakkeren

Probeer methoden te bedenken om àlle leerlingen in de school te bereiken. Anders heeft participatie weinig zin.

— Jan Van Dijck pleit voor 100% participatie op school

quote
DSC_2943.JPG

Lees het volgende artikel

Ontvang het "Helemaal GO!"-magazine in je mailbox.

Laden...