vrijdag 29 januari 2021

Het GO! zoekt een nieuwe afgevaardigd bestuurder

Na bijna twaalf jaar het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap te hebben geleid vertrekt afgevaardigd bestuurder Raymonda Verdyck (65) met pensioen. Het GO! gaat dus op zoek naar een nieuwe leidend ambtenaar om vanaf 1 september de fakkel over te nemen.

Het GO! maakte onder Verdyck een enorme evolutie door.  Zo groeide het net van 173.000 naar 220.000 leerlingen (+ 26 %) en steeg het marktaandeel van 15 naar 18 % (leerplichtonderwijs). Voorzitter van de Raad van het GO!, Geert De Soete, waardeert de rol die huidig bestuurder Raymonda Verdyck daarin speelde: “Belangrijker nog dan de groei in het leerlingenaantal is de groei naar een volwaardige speler in het onderwijs, wiens stem gehoord wordt. Vandaag is het GO! een ambitieuze onderwijsverstrekker met een duidelijke missie en visie. Een voortrekker op vlak van kwalitatieve onderwijsinnovatie en actief burgerschap. We zijn Raymonda ontzettend dankbaar voor wat zij voor het GO! gerealiseerd heeft”.

“Het is een voorrecht geweest om het GO! te leiden en ik zal er later met veel trots, genegenheid en voldoening naar terugkijken”, realiseert Verdyck zich. “Maar eerst wachten ons nog een aantal pittige maanden. Niet alleen blijft de coronacrisis een grote impact uitoefenen op onze collega’s en onze werking, we blijven ook heel wat andere uitdagingen vastpakken.”

De Raad van het GO! gaat intussen op zoek naar een gedreven opvolger om de administratieve en pedagogische diensten te leiden (met zo’n 300 medewerkers) en zo de ambassadeur is voor de 26 GO! scholengroepen met zo’n 1.000 instellingen, 40.000 medewerkers en 340.000 leerlingen en cursisten. Raymonda Verdyck blijft nog tot het einde van het schooljaar op post.